mandag den 19. december 2011

Krympeplast "tut" Dot-scrap

Det er blevet den 19. december og der er kun ganske få dage til juleaften.

Jeg har anvendt krympeplast til dagens projekt.
Det var virkelig sjovt at arbejde med, og det er utroligt som formen og størrelsen ændrer sig på motivet.

Man skal være opmærksom på, at hvis man ønsker huller i krympeplasten så skal de laves inden man varmer det op, og hullet skal være rimelig stort. Jeg bruger en helt almindelig hulmaskine. Så passer det til, at jeg bagefter kan sætte en ring i eller trække et bånd igennem.

Jeg har valgt, at lave et te-lys kort eller som jeg kalder det på dette tidspunkt af året: Julelys-kort.
Der bliver virkelig brændt mange fyrfads lys af i hjemmene i denne tid, så jeg synes det kunne være sjovt, at lave dette kort, og bruge det sammen med nogle hjemmebagte julekager, som en værtindegave her op til jul.

Skabelonen til lys-kortet har jeg fundet HER

Jeg har lavet en lille billede-tut på hvordan jeg har arbejdet med krympeplasten på min blog. Så kig forbi.



Jeg har brugt følgende materialer:

Krympeplast: 249819
Stempler: god jul (510261) og Engel (510270)
Varmepistol:  680233
Basic design papir/karton: Hvid (360621) og Sort (360641)
Designblok vintage shabby/Tim Holtz: 360780
Klippeark gammeldags jul: 653024
Mini hvide roser: 653460
Hvide blade: 653579
Promarkers til farvelægning af stemplerne. De skal farvelægges inden man anvender varmepistolen.
Fyrfadslys.

Rigtig glædelig jule-scrappelyst
Dot-scrap

1 kommentar:

  1. Flott kort med krympeplast og telys!
    Klem fra Anne-Eddie :)

    SvarSlet