fredag den 16. november 2012

Sjov med kapsler og tape

Så er vi igen klar med en ny udfordring her på bloggen.
Denne gang er det kapsler og Papertape/Washi Tape.
Jeg har før brugt tape på layouts, men jeg har aldrig før prøvet at lave noget med kapsler. Men jeg skal da lige love for, at jeg er blevet hooked på de kapsler! Der er jo masser af muligheder for at lave pynt til layouts og kort og tusind andre ting med dem.
Her har jeg stemplet nogle motiver, farvelagt dem med distress ink og punchet dem ud med en 1" cirkelpunch. Cirklerne passer lige i kapslerne, som jeg har gjort flade i min Bigshot maskine, det kan også lade sig gøre at hamre dem flade med en hammer og små forsigtige slag, hvis man ikke er den lykkelige ejer af en diecut maskine. Jeg lagde cirklerne ned i kapslerne og kom et tykt lag Dimensional Magic lak ned over dem. Bagpå limede jeg magneter og voila - små køleskabsmagneter. De kan selvfølgelig også bruges på layouts og kort uden magneter.

Her har jeg lavet nogle CAS julekort med papertape og pyntede kapsler som pynt. Blondeborten er punchet med en borderpunch. Jeg satte små halvperler og rhinestonestickers fast på det stemplede motiv i kapslerne, før jeg kom lak på. Bag kapslen er et punchet hjerte.

Til sidst et kort med papertape og et stemplet motiv med brads og sat fast med 3D puder.

Rigtig god weekend og tak fordi du kom forbi!

Jeg har brugt følgende materialer:
Kapsler Silver - 361567
Kapsler sort - 361566
Dimensional Magic Lack - 992061
Figurstanse 1" cirkel - 513006
Clearstamp A6 Ren og Kirke - 510062
Clearstamp A6 God jul og nisse - 51064
Clearstamp Vintage Paris - 510087
Clearstamp Vintage Brev - 510086
Runde magneter - 031518
Designblok Tis the season - 361393
Clearstamp God jul - 510261
Bortstans blonde - 512994
Figurstans Hjerte bølget kant - 512938
Papertape Blomster - 361400
Papertape Roser/spets - 361388
Papertape Blonde - 361401
Papertape Tekst/film - 361386
Clearstam Vintage billetter - 510084


Ingen kommentarer:

Send en kommentar