fredag den 6. april 2012

How to - Farvelæg med Promarkers.




Sådan her kan du farvelægge med Promarker tusser.

start med det rigtige papir.
Du skal bruge letraset papir som er beregnet til disse tusser for at opnå et godt resultat. Grunden til det er at papir fnukker fra feks. kopi papir sætter sig fast i tussen og ødelægger det -- og du vil også opdage at du ike kan få farverne til at "blende" ind i hinanden for at få det "trykte" udseende.


Lav først et tryk med sort sværte der IKKE kan opløses af vand eller terpentin. lad det tørre evt lige  føn papiret eller give det lidt varme med varmpistolen.
Start med en lys farve da det er nemmest at lage med og hurtigt opnår et godt resultat. 
Her er jeg startet med farven   Lime green.
tegn en tynd streg i kanten og lav derefter cirkulære bevægelser fra kanten hele vejen rundt og ind i midten.
Til sidst kan du for at få lidt lyse farve, tage Bleeder Pennen - og kører over det malet også i cirkulære bevægelser. Så suger du noget af farven væk og får den lyse midte og udvisket evt streger.

tag herefter den anden farve - her den blå som hedder Sky blue.
Her har jeg igen kørt med cirklulærer bevægelser dog har jeg ladet midten af hvert kaleche stykke forblive hvidt. og har igen brugt bleederen.

Til sidst har jeg malet babyen og bamsen efter samme metode.
Jeg er startet med farven 8 den lyseste) Ivory,  derefter har jeg brugt blush, derefter igen ivory og så farven  Dusky pink og Pastel pink , til sidst har jeg brugt ivory og bleeder pennen.

her er brugt


Promarker sæt  970151
promarkers i farverne Ivory, blush, pastel pink og Dusky pink.
plus et gammelt tilda stempel sæt - baby

Ingen kommentarer:

Send en kommentar