fredag den 22. februar 2013

Modelingpaste og stencils

Der er flere, som har spurgt hvordan jeg har lavet murstenene på mit forrige layout HER
Så jeg har lavet en lille tutorial for at vise, hvordan jeg bruger modeling paste og stencils.

Først det færdige layout med begge de dejlige niecebørn.

Til dette layout brugte jeg en stencil med hjerter, men fremgangsmåden er den samme, som med mursten.


Det skal du bruge: 
Papir, modeling paste, stencils og et gammelt kreditkort. Jeg har brugt mit gamle dankort - det var alligevel overtrukket ....udløbet :)

Sæt din stencil fast på papiret med tape - jeg har brugt washitape, for det ødelægger ikke papiret, når man tager det af igen.

 Kom en klat modeling paste på kortet.

 og træk det hen over din stencil. Så lægger pasten sig i hullerne.

Løft forsigtigt din stencil op og du har et let forhøjet mønster på dit papir, som nu bare skal tørre, før du går videre med dit layout.

Klar til pynt.
Jeg har tværet lidt pink maling på noget af mit papir med et stykke sammenkrøllet køkkenrulle, for at skabe lidt mere kontrast i mit layout.

Håber du fik lyst til at prøve at lege med modelingpaste!
Rigtig god weekend og tak fordi du kom forbi.

Jeg har brugt følgende materialer:
Designark Love to dance - 361367
Modeling paste - 920849
Craft paint - 802104
Stencils - 450041
Filthjerter - 026555
Miniroser - 653462
Papbogstaver - 264443
Doilies - 653392
Stickersalfabet - 361669
Hæklede blomster - 360118
Rhinestone stickers - 125979
Papertape  - 361389

2 kommentarer:

  1. Tak for dit indlæg, det er dejligt når man lære noget nyt, teknikken skal helt sikker afprøves.
    God weekend fra Leila

    SvarSlet
  2. Hvor er det en god ide.... det skal prøves :D

    SvarSlet